خدمات هواپیمایی ایران ایر

0 35

شرکت خدمات هواپیمایی ایران ایر به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت هوایی ایران در خاورمیانه شناخته شده است. خدمات بار ایران ایر بسیار کامل و گسترده است که در ادامه توضیح خواهیم داد. تاسیس این شرکت هواپیمایی ایران به حدود سال 1321 بازمی‌گردد که ابتدا با نام ایرانین ایرویز راه‌اندازی شد. در سال 1340 دو شرکت ایرانین ایرویز و پرشین ایرسرویس با یکدیگر ادغام شدند. سپس نام شرکت هواپیمایی هما ( هواپیمایی ملی ایران) را روی آن گذاشتند که بعدها با نام بین المللی ایران ایر نامگذاری و معروف شد.

هواپیمایی ایران ایر در حال حاضر پروازهایی به بیش از 60 مقصد در داخل کشور و هم‌چنین بین المللی دارد. این شرکت خدمات مسافربری و هم‌چنین ارسال بار یا فریت بار را انجام می‌دهد.

فریت بار چیست؟

فریت بار زمانی استفاده می‌شود که مسافران برای رفتن به خارج از کشور حمل بار اضافه دارند. هر مسافر هنگام سوار شدن به هواپیما مجاز به همراه داشتن میزان 30 کیلوگرم بار است. اگر وزن بار او بیشتر باشد باید از خدمات حمل هوایی فریت بار استفاده کند.

قابل ذکر است فریت بار فقط برای مسافران انجام می شود و برای تجارت و واردات کالا نمی‌توانید از حمل فریت بار استفاده کنید.

قوانین فریت بار ایران ایر

یکی از خدمات بسیار کاربردی شرکت‌های هواپیمایی, خدمات بار ایران ایر است. اگر شما قصد حمل یا ارسال بار شخصی به خارج از کشور دارید سریع‌ترین، ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه آن ارسال از طریق شرکت‌های هواپیمایی‌ست که حمل فریت بار انجام می‌دهند. شرکت هواپیمایی ایران ایر با سابقه دیرینه از گذشته تاکنون به حمل فریت بار پرداخته که در اینجا قوانین فریت بار ایران ایر را با هم بررسی می‌کنیم.

در حمل فریت بار از ایران به هر کشور دیگر نیز باید قوانین و مقررات حمل گمرکی، مجوزهای لازم، ترخیص و بیمه انجام شود. شما از طریق فریت بار می‌توانید بارهای شخصی مانند مبلمان، تلویزیون، لوازم منزل و هر بار شخصی دیگر که در قوانین حمل هوایی مجاز باشد را به خارج از کشور انتقال دهید. بسته بندی این بارها توسط خودتان یا شرکت‌های حمل و نقل بین المللی انجام می شود. توجه داشته باشید بارها باید به گونه ای بسته بندی شود که در حمل و نقل دچار آسیب و شکستگی نشود.

خدمات هواپیمایی ایران ایر

قیمت فریت بار ایران ایر

قیمت فریت بار ایران ایر و هر شرکت هوایی دیگر بر اساس موارد زیر تعیین می‌شود:

  • حجم بار
  • وزن بار
  • کشور مقصد ( فاصله کشور مبدا تا مقصد)
  • هزینه بسته‌بندی
  • هزینه‌های گمرک، بیمه و مجوزهای لازم برای حمل بین المللی

هشدار: قبل از بسته‌بندی و ارسال کالا به خارج حتما لیست کالاهای غیرمجاز در حمل هوایی و بین المللی را بررسی کنید تا لحظه ارسال بار با مشکل مواجه نشوید.

بارهای غیرمجاز در حمل هوایی ایران ایر

طبق قوانین حمل هوایی ایران ایر شما نمی‌توانید هر نوع کالایی را به هواپیما وارد و از طریق حمل هوایی انتقال دهید.

بارهای غیرمجاز در حمل هوایی عبارتند از:

  • مواد منفجره و آتش زا حتی کبریت
  • هر نوع سلاح سرد مانند چاقو و نیزه و قمه و …
  • پاوربانک و باتری ها لیتیومی و چراغ قوه
  • هر نوع مایع آتش زا مانند پاک کننده‌ها، استون، رنگ و…
  • گازهای اشک آور مانند اسپری فلفل و…
  • خوراکی‌های مایع مثل آبلیمو، عسل و…
  • میوه‌های یخ زده و مواد بسته بندی شده با یخ خشک

محدودیت وزنی خدمات هواپیمایی ایران ایر

هر شرکت هواپیمایی برای حمل بار توسط مسافران خود محدودیتی در نظر گرفته است. هر مسافر می‌تواند بسته یا چمدان کوچکی در ابعاد نهایتا با 25 سانتی متر ارتفاع و طول و عرض 45*56  را با خود به داخل کابین بیاورد. وزن این چمدان نباید از 5 کیلوگرم بیشتر باشد.

میزان مجاز باری که هر مسافر معمولی بین المللی می‌تواند در قسمت حمل بار مسافران قرار دهد 30 کیلوگرم است. این میزان برای مسافران کلاس بیزنسی 40 کیلوگرم تعریف شده است. در سفرهای داخل کشور وزن حمل بار مجاز برای مسافران 20 کیلوگرم است.

حمل و نقل هوایی

هزینه جریمه اضافه بار هوایی مسافران

اگر میزان باری که مسافر می‌خواهد در سفر با هواپیما با خود ببرد بیش از وزن مجاز تعیین شده باشد باید به ازای هر کیلوگرم بار جریمه بپردازد. میزان جریمه به ازای هر کیلو بار اضافی 1 درصد از هزینه بلیط مسافر است. فرآیند وزن کشی و گرفتن جریمه و مجوز حمل بار اضافی نیز طولانی و زمان‌بر است.

توصیه می شود در سفرهای خود تا جای ممکن بار غیرضروری با خود نبرید یا در صورت زیاد بودن آن را با فریت بار حمل کنید. در صورتی که بار شما خیلی زیاد باشد حتی ممکن است مجوز حمل آن با هواپیمای مسافربری را ندهند و ملزم به استفاده از خدمات فریت بار شوید. ارسال بار مسافران از طریق فریت بار محدودیت وزنی ندارد.

نحوه ارسال بار هوایی در ایران ایر

برای انتقال و حمل اسباب و اثاثیه منزل به خارج از کشور نیز باید مجوزهای لازم گرفته شود. لازم است مراحل و تشریفات گمرکی و هم چنین بازرسی از بارها و صدور بیمه نامه، صدور بارنامه به طور کامل و مرحله به مرحله انجام شود.

حمل هوایی لوازم منزل به خارج

کسانی که قصد مهاجرت و سکونت در کشورهای خارجی را دارند و می خواهند تعدادی از وسایلشان را با خود ببرند مطمئنا وزن و حجم این وسایل بیشتر از میزان مجاز حمل بار برای مسافر است. بهترین، به‌صرفه‌ترین و ایمن ترین راه برای انتقال وسایل آن‌ها حمل هوایی وسایل منزل از طریق فریت بار است. با خیال راحت می‌توانند وسایل خود را به فریت بار شرکت‌های هواپیمایی بسپارند و در کشور مقصد درب منزل تحویل بگیرند.

ارسال هوایی بار شخصی به خارج

شاید دانشجو باشید و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را داشته باشید. یا قصد دارید سفر طولانی به خارج داشته باشید که نیاز به بردن مقدار زیادی از وسایل شخصی خود باشید. یا حجم وسایل شخصیتان به گونه ای باشد که نتوانید آن را با هواپیمای مسافربری همراه خود ببرید. در این صورت نیز فریت بار بهترین و سریع ترین راهی است که به کمک شما می آید. خدمات بار ایران ایر وسایلتان را به طور کاملا ایمن به کشور مقصد منتقل می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.