راهنمای خرید قطعات یدکی از چین

0 8

قصد خرید قطعات یدکی از چین را دارید؟ اما نمیدونید چطوری تامین کننده معتبری پیدا کنید؟ اجازه بدهید اطلاعاتی در مورد مراحل مختلف یک خرید موفق در چین  در زمینه قطعات یدکی با شما به اشتراک بگذاریم.

خرید لوازم یدکی از چین در 4 مرحله 

همانطور که می‌دانید مصرف لوازم بدکی چینی در ایران روز به روز در حال افزایش است.

1- تامین کننده چینی را شناسایی کنید

اولین قدم بدون تعجب، شناسایی تامین کنندگان بالقوه است. در ادامه به بررسی چند روش برای یافتن تامین کننده می‌پردازیم:

  1. دسترسی به کارخانه واقعی همیشه آسان نیست، زیرا بسیاری از مخاطبین شرکت‌های تجاری یا کارخانه‌هایی هستند که بیشتر در کنار تولید کوچک به تجارت می‌پردازند. در وبسایت‌های مانند علی بابا Alibaba و مدی این چاینا Made-in-China می‌توانید تامین کنندگانی معتبر بیابید.
  2. اگر به دنبال تامین کننده بسیار بزرگی هستید که روی دید بین المللی سرمایه گذاری می‌کند، می‌توانید از سرچ گوگل استفاده کنید. اما بسیاری از تامین کنندگان یا وب سایت ندارند یا وب سایت آن‌ها به سختی قابل دسترسی است.
  3. نمایشگاه‌های صنعتی: در داخل و خارج از چین نمایشگاه‌های بین‌المللی همیشه با تعداد زیادی از شرکت‌های چینی برگزار می‌شود. مذاکره حضوری با تامین کنندگان در نمایشگاه بسیار مفید است، اما تشخیص معامله‌گر در مقابل تولیدکنندگان نیز دشوار است.
  4. شرکت‌های منبع یابی: اگر در مورد آنچه به دنبال آن هستید مطمئن هستید و می‌خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید. همکاری با شرکت‌های واسطه و منبع یابی و متخصصان در این زمینه می‌تواند جالب باشد. مطمئن باشید که این متخصصان نیازهای شما را درک می کنند.

2- (چگونه) با تامین کنندگان چینی تماس بگیرید

برای اینکه مطمئن شوید جدی گرفته می‌شوید و از سوء تفاهم جلوگیری کنید. قبل از تماس با هر تامین‌کننده، زمانی را صرف تعیین دقیق نیازهای خود کنید مثل مشخصات، تعداد قابل سفارش و… .

برای هر نوع فرآیند تولید، می‌توانید بسیاری از شرکت‌ها را در چین شناسایی کنید که همیشه به راحتی نمی‌توان آن‌ها را شناخت. بهترین راه برای اطمینان از اینکه شرکت از نظر فنی قادر به تولید قطعاتی است که می‌خواهید؛ بازدید از آن و بررسی منابع تجهیزات و محصولات آن‌هاست. اگر خودتان قادر به بازدید نیستید، همچنان می‌توانید از شرکت‌های واسطه بخواهید که پیش از سفارش، تامین‌کننده شما را بررسی کنند.

3- مذاکره قیمت

شما آنچه را که برای آن پول می‌پردازید دریافت می‌کنید. تامین کنندگان چینی معمولا کیفیت محصول را مطابق با قیمت تطبیق می‌دهند. سعی کنید قبل از اینکه درباره جزییات کامل محصول به توافق نرسیدید؛ از تخفیف صحبت نکنید. اگر قیمت به طور عادلانه در یک موقعیت برد-برد مورد مذاکره قرار گرفته باشد، تامین کنندگان معمولاً به آن پایبند هستند مگر اینکه تأثیرات خارجی (نرخ مبادلات، قیمت گذاری مواد) وجود داشته باشد.

4- پیگیری مسائل کیفی

قبل از ثبت سفارش، کیفیت کالاهای خود را بررسی کنید. زیرا هنگامی که محصولات شما از چین خارج شد حتی اگر تامین کننده مایل باشد هم نمی‌تواند پشتیبانی زیادی ارائه دهد. کیفیت کلید اصلی است و همیشه باید به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شود. هنگام خرید از چین، همیشه باید در نظر داشته باشید که ممکن است کالایی دریافت کنید که به دلیل عدم تطابق کیفیت قابل استفاده نباشد. برای جلوگیری از قرار گرفتن در این موقعیت، موارد زیر را بررسی کنید.

  1. از تامین کننده بخواهید نمونه یا سمپل ارائه دهد، بله زمان و هزینه می‌برد. اما ممکن است شما را از دردسرهای زیادی را نجات دهد.
  2. گزارش کیفیت را از تامین کننده بخواهید و اگر نیاز بود بازرس را برای بررسی مجدد بفرستید.
  3. به محض دریافت کالا، یک IQC انجام دهید نه فقط قبل از استفاده از آن‌ها. زیرا هر چه بیشتر صبر کنید زمان کمتری برای حل مشکلات احتمالی خواهید داشت.

خرید قطعات یدکی از چین

نکاتی درباره خرید قطعات یدکی از چین

  1. اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته در خرید قطعات خودرو از چین، تشخیص قطعات اصلی از فرعی است. همانطور که می‌دانید عملکرد هر قطعه از خودرو به قطعات دیگر نیز مزتبط است و اگر یک قطعه کار خود را به درستی انجام ندهد؛ عملکرد مابقی قطعات نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
  2. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید؛ می‌توانید به بازار لوازم یدکی استوک مراجعه کنید. خیلی از قطعات هستند که از اتومبیل‌های تصادفی و کم کارد استخراج شده و می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.

سخن آخر 

ما به شرکت‌هایی که تجربه زیادی در زمینه خرید از چین ندارند، به شدت توصیه می‌کنیم که با شرکت‌های بازرگانی خرید از چین مانند گولاز همکاری کنند. این شرکت‌ها با دانستن انتظارات و توانایی‌های هر دو طرف می‌تواند بهترین تجربه خرید را برای شما رقم بزند.

فراموش نکنید که می‌توانید که با سؤال یا نظر در مورد تجربه خود در مورد خرید قطعات و لوازم یدکی از چین به ما مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.