نحوه خرید از چین بدون واسطه

0 29

شاید در حوزه کاری شما هم مانند کسب و کارهای دیگر خرید و تامین محصولات به صورت صحیح رمز موفقیت باشد. چین یک مقصد خرید شگفت‌انگیز است که در همه نقاط آن شما می‌توانید یک خرید عالی را تجربه کنید. همینطور که می‌دانید در این موضوع اهمیت خرید صحیح از چین قابل انکار نیست و یک مشاور خوب می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. ما در این مطلب به نحوه خرید از چین بدون نیاز به سفر به این کشور پرداخته‌ایم:

چین، اولین صادر کننده کالا

کشور چین از جمله بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده کالا در جهان و صادرکننده به کشورها و قاره‌های سراسر دنیاست. هم‌چنین دومین اقتصاد برزگ دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. این کشور به دلیل قیمت مناسب کالا، تولید محصولات در کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوع  و … یکی از کشورهایی‌ست که انتخاب اکثریت تاجران و وارد کنندگان ایرانی برای واردات است.

نحوه خرید از چین

تجار ایرانی بیشتر چه کالاهایی از چین وارد می‌کنند؟

مهم‌ترین اقلام کالاهای وارداتی ایران از کشور چین به شرح ذیل است که صرفه اقتصادی خوبی دارد:
  1. دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز در کارخانه‌ها از جمله بلبرینگ و…
  2. ماشین آلات کارخانه‌های کاشی
  3. ماشین آلات تولیدات نخ و پارچه و کارخانه‌های نساجی
  4. ماشین آلات معادن
  5. قطعات دستگاه‌ها و ماشین آلات کارخانه‌ها
  6. خرید لوازم خانگی و قطعات الکترونیکی
  7. انواع پوشاک کودک و بزرگسال
  8. واردات انواع گوشی
  9. واردات انواع لپ تاپ
  10. واردات تجهیزات شبکه
  11. واردات بردهای الکتریکی کامپیوتر و وسایل الکترونی
  12. خرید خودرو و قطعات یدکی خودروهای چینی

و بسیاری کالاهای دیگر که البته باید اشخاص آگاهی و مهارت کافی از چگونگی سفارش و واردات آن‌ها را داشته باشند و از شرکت‌ها و برندهای قابل اطمینان خرید کنند.

 روش‌های اصلی خرید از چین 

برای خرید از چین 2 روش اصلی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. خرید مستقیم از تامین‌کننده‌های چینی

خرید از چین با این روش نیاز است تا به طور مستقیم با فروشنده‌های چینی در ارتباط باشیم. شناسایی بهترین تولید کنندگان یا فروشندگان چینی که کیفیت و خدمات خوبی ارائه بدهند؛ یکی از چالش‌های این روش است. فراموش نکنید انتخاب بهترین قیمت در کنار کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرکت‌هایی که به این روش محصولات خود را تهیه می‌کنند؛ معمولا نماینده‌ای جهت این امورات به کشور چین می‌فرستند. وظیفه نماینده این است که با فروشندگان چینی مذاکره کرده و در مورد مشخصات محصولات و لیست قیمت آن‌ها به طور کامل اطلاعات کسب کند.

البته در سال‌های اخیر اکثر واردات و خرید تاجران به صورت اینترنتی انجام می شود. جهت انجام این مذاکرات می‌توانید با تامین کنندگان از طریق ایمیل و تماس‌های تصویری در ارتباط باشید.  مقدار خرید، کیفیت کالاها، زمان تحویل، نحوه پرداخت و همه موارد لازم برای عقد قرارداد خرید محصولات تعیین می‌شود. به دلیل اینکه معمولا خرید از چین به صورت عمده انجام می‌شود انتخاب تامین کننده حساسیت بالایی دارد و باید تمام مسائل را در نظر گرفت.

روش خرید از چین

حرف در گوشی: در مذاکرات خود با چینی‌ها مبهم چت نکنید. جملات را به صورت خیلی ساده و روان بیان کنید و حتی اگر از گوگل ترنسلیت استفاده می‌کنید؛ تمام خواسته‌های خود را به صورت کامل بیان کنید. به طور مثال وقتی سوالی درباره قیمت محصول دارید؛ سوال خود را با مشخصات کامل از محصول بیان کنید.

درخواست ارسال نمونه محصول قبل از سفارش

برای اطمینان از کیفیت و جنس برخی کالاها نیاز است واردکنندگان ایرانی قبل از سفارش از تولیدکنندگان چینی درخواست ارسال نمونه فیزیکی از محصولات را داشته باشند تا از کیفیت مطمئن شوند.

درخواست پیش فاکتور کنید 

بعد از مذاکرات اولیه حتما درخواست پیش فاکتور کنید و بخواهید تمام جزئیات محصول در پیش فاکتور قید شود. بعد از دریافت پیش فاکتور و بررسی تمام جزئیات محصول، می‌توانید درخواست تخفیف داشته باشید. توجه کنید که قبل از دریافت پیش فاکتور از فروشنده تخفیف نگیرید.

2. خرید از طریق سایت‌های ثبت سفارش از چین

یکی دیگر از روش های خرید از چین، خرید از طریق سایت‌های ثبت سفارش از چین است. همانطور که در این مطلب گفته شد، خرید از چین به صورت مستقیم، شرایط و مراحل پیچیده‌ای دارد و نیاز به اخذ مجوزها، ارائه اسناد و مدارک زیادی است. فرد واردکننده باید همه قوانین و شرایط آن را بداند و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد.

آسان‌ترین و مطمئن‌ترین راه این است که کار خرید کالا از چین را به شرکت‌های ثبت سفارش از چین بسپارید. تا با خیالی آسوده صفر تا صد خرید محصول را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت انجام دهند. در این روش حتی نگرانی حمل و نقل یا ترخیص کالا را ندارید و با خیالی آسوده به فکر رشد و توسعه کسب و کار خود باشید. در این روش مهم نیست که خرید شما عمده یا خرده باشد، گولاز تجربه یک خرید شگفت انگیز به شما هدیه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از پنل ثبت سفارش گولاز  سفارش خود را ثبت کنید. اگر نحوه ثبت سفارش در سایت گولاز را نمی‌دانید به صفحه آموزش خرید از سایت‌های چینی مراجعه کنید.

سخن آخر 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده و هیچ علامت سوالی درباره نحوه خرید از چین در ذهن شما باقی نمانده باشد. آنچه ما توصیه کردیم صرفا جهت راحتی و رفاه شماست. ما در گولاز آماده‌ایم تا در مسیر کسب و کارتان همراه شما باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.