15 تا از بهترین سایت های خرید از چین در سال 2022

معرفی برترین سایت های خرید محصول از چین

0 29

امروزه تجارت الکترونیک تقریباً در همه جای دنیا به بخشی عادی از زندگی تبدیل شده است. در این بین خرید اینترنتی و واردات کالاهای چینی به دلیل قیمت مناسب و تنوع آن ها به صرفه بوده و ایرانیان به صورت عمده یا تکی محصولات چینی را از بهترین سایت های خرید از چین سفارش داده و اقدام به خرید و واردات آن ها می کنند.

میانگین ضریب نفوذ تجارت الکترونیک (سهم فروش آنلاین) در سال 2021 حدود 20 درصد در سراسر جهان بود و انتظار می‌رود به آرامی اما پیوسته سالانه 1 درصد رشد کند.

این اطلاعات یک نمای عالی برای نشان دادن موقعیت و رتبه ی دوم چین در تجارت الکترونیک است. در این میانه تنها کشور انگلستان با حدود ده درصد اختلاف با چین که 46 درصد از کل تامین مایحتاج از طریق تجارت الکترونیک صورت میگیرد، پیشی گرفته است.

تقریباً اکثر معاملات چینی که حدود 80 درصد آن در بازارهای تجارت الکترونیک و در قالب خرید از سایت های چینی اتفاق می‌افتند؛ پلتفرم‌هایی با ابزارهای ساده‌ برای ایجاد و مدیریت فروشگاه‌ها و مشتریان خود در اختیار بازرگانان قرار می‌دهند که می توان خرید راحت و مطمئن  را در آن ها تجربه کرد.

در این مقاله 15 وب سایت برتر برای خرید محصول از چین را به شما معرفی می کنیم. و توضیح مختصری در مورد تاریخچه فعالیت و حوزه کاری آن ها می دهیم. شما می توانید برای خرید کالاهای چینی مورد نیاز خود به صورت عمده و تکی از طریق سایت گولاز اقدام نمایید.

 

نکته: در این مقاله از رتبه بندی الکسا و داده های similarwebبرای بررسی و محک زدن پرطرفدار بودن این وب سایت ها استفاده شده.

 

بهترین سایت های خرید از چین

  1. Taobao
  2. Pinduoduo
  3. JD
  4. Tmall
  5. Xiaohongshu
  6. Alibaba
  7. Dianping
  8. آمازون
  9. Suning
  10. Meituan
  11. VIP shop
  12. Dangdang
  13. VMall
  14. Xiaomiyoupin
  15. NetEase YanXuan

 

در اینجا به معرفی بهترین سایت های خرید از چین و تاریخچه و سابقه آن ها می پردازیم.

 

  1. سایت چینی Taobao

Website: taobao.com

سایت چینی Taobao

سایت Taobao بزرگترین وب سایت خرید آنلاین C2C در چین است. تائوبائو در سال 2003 تأسیس شد و به رقابت با رقیب بسیار سرسخت خود یعنی سایت  eBay پرداخت و در سال 2005 به بزرگترین  پلتفرم خرید چین تبدیل شد. این TaoBao بود که AliPay را بنیان گذاشت، درحال حاضر  AliPay  یکی از دو سیستم پرداخت اصلی در چین می باشد. TaoBao “روز مجردها”_” Singles Day” را به بزرگترین جشنواره خرید در چین (و جهان) تبدیل کرد.

 

  1. سایت خرید از چین Pinduoduo

Website: pinduoduo.com

 سایت خرید از چین Pinduoduo

 

Pinduoduo یک سایت تقریبا نوظهور درحوزه تجارت الکترونیک و خریدهای آنلاین از چین است، شرکتی که در سال 2015 تأسیس شد. این شرکت در طول عمر کوتاه خود به سریع ترین شرکت در حال رشد در جهان تبدیل شد، در مقطعی با نرخ سالانه­ی باورنکردنی 50 درصد رشد کرد و به سرعت به شرکت های رقیب خود یعنی علی بابا و JDرسید.

PinDuoDuo یک زمین بازی شلوغ برای نوآوری های تجارت الکترونیک متعدد است، مانند: خریدهای تیمی، برنامه های تجارت اجتماعی، مدل کسب و کار C2M (مصرف کنندگان می توانند مستقیماً بر تولید کنندگان و محصولاتی که ارائه می دهد تأثیر بگذارند). PinDuoDuo همچنین بزرگترین بازار برای محصولات کشاورزی است که کشاورزان چینی و مصرف کنندگان شهری را به هم متصل می کند.

با ورود Pinduoduo به فضای رقابتی در صدر بازار تجارت الکترونیک چین، رقابت این شرکت با Taobao و JD تشدید شد و نرخ رشد  آنها کاهش یافت اما هنوز هیچ کدام پیروز نشده اند. در سال های آینده شاهد نتیجه این رقابت بدون برنده خواهیم بود.

 

 

  1. سایت JD چین

Website: jd.com

 

سایت JD چین

یکی دیگر از رقبای بزرگ و موفق در بازار چین JD.com است. JD تقریباً 30 سال است که به عنوان فروشنده تجهیزات کامپیوتری در چین شروع به کار کرده. اپیدمی سارس در سال 2003، شرکت را مجبور کرد زیان های قابل توجهی را متحمل شود و مدل کسب و کار خود را به سمت آنلاین تغییر داد؛ چیزی که موفقیت فعلی آنها را باعث شد. در حال حاضر  JD  به یکی از بزرگترین سایت های خرده فروشی آنلاین چین تبدیل شده است.

JD مشتاق به کاوش در فناوری‌های جدید، از جمله وسایل نقلیه خودکار، هوش مصنوعی و پهپادها است. در حالی که بسیاری از نوآوری ها هنوز در حال توسعه هستند، JD در حال حاضر صاحب بزرگترین زیرساخت تحویل پهپادی در جهان است.

 

  1. سایت چینی Tmall

Website: tmall.com

 

سایت چینی Tmall

TMall یک بازار B2C است که در سال 2011 از TaoBao منشعب شد و به سرعت به یکی از بزرگترین بازارهای چین و جهان تبدیل شد که بسیاری کشورها واردات و خریدهای عمده خود از چین را از این سایت انجام می دهند. به گفته سایت الکسا برای مدت طولانی، TMall معروف ترین سایت خرید در چین و سومین سایت خرید محبوب در جهان است.

TMall موضوع کالاهای تقلبی را به طور ویژه و جدی پیگیری میکرد، برای دستیابی به این هدف، TMall سپرده ورودی و هزینه‌های سالانه نسبتاً بالایی را ایجاد کرد و فروشگاه‌هایی با رتبه‌بندی بالا و واجد شرایط تاسیس نمود.

شعبه TMall به نام TMall Global به برندهای خارجی اختصاص دارد که می خواهند حضور خود را در چین تثبیت کنند. اکنون این بزرگترین بازار بین المللی چین است.

 

  1. Xiaohongshu

Website: xiaohongshu.com

سایت چینی Xiaohongshu

برخلاف دیگر اپلیکیشن ها، Xiaohongshu (کتاب قرمز کوچک) به عنوان یک جامعه بازبینی و نقد در فضای دیجیتال شروع به کار کرد، جایی که مردم می‌توانستند نظرات خود را درباره سفر، رستوران‌ها، رویدادها و خرید بنویسند. بررسی های خرید به عنوان نقطه شروع بسیار سودمند بود برای بازار مد، زیبایی و سبک زندگی، در حال حاضر با داشتن چنین نظرات  امروز به پلتفرم Xiaohongshu تبدیل شد.

Xiaohongshu   کاملا مبتنی بر برنامه(َAPP) است. نسخه دسکتاپ وب سایت آنها در اصل فقط یک پیوند به صفحه دانلود برنامه آن است.

 

 

  1. سایت علی بابا چین معروف ترین سایت خرید از چین

Website: alibaba.com

 

سایت چینی علی بابا بهترین سایت های خرید از چین

یکی دیگر از بهترین سایت های خرید از چین سایت چینی علی بابا می باشد که در زیر تاریخچه آن را بررسی می کنیم.

1688 (زمانی که به زبان چینی گفت، این اعداد شبیه به علی بابا به نظر می رسد) یک پلت فرم خدمات فروش داخلی B2B چین است. اکثر بازرگانان روی سایت کارخانه ها و تولیدکنندگان عضو هستند و محصولات خود را به صورت عمده می فروشند. 1688 بزرگترین سایت عمده فروشی در چین است.

برای خرید در1688 لازم نیست یک شرکت بزرگ باشید، مشاغل کوچک و حتی خریداران فردی که به دنبال معاملات خوب هستند و آماده خرید در مقدار نسبتاً بزرگتر هستند هم میتوانند از این سایت عمده فروش چینی استفاده کنند.

 

 

  1. سایت چینی Dianping

Website: dianping.com

سایت چینی Dianping

 

Dianping سایت خرید جنس از چین نیست، اما نقش بسیار زیادی در اکوسیستم آنلاین چین به عنوان بزرگترین وب سایت بررسی و نقد و نظر محصولات و غذاهای چینی دارد. هر سرویسی که قابل بررسی است – از رستوران ها و اسپا گرفته تا فروشگاه های حیوانات خانگی و خدمات عروسی (اگرچه غذا محبوب ترین موضوع است).

 

 

  1. سایت آمازون چین

Website: amazon.cn

سایت آمازون چین نیز یکی از بهترین سایت های خرید از چین است. سابقه تلاش آمازون برای ورود به بازار چین به سال 2004 باز می گردد، که شعبه چینی آمازون تاسیس شد. اما باگذشت 15 سال، این غول بین المللی خروج خود را از بازار داخلی چین اعلام کرد. آمازون همچنان حضور خود را در چین با توجه به بازار فرامرزی، کتاب های الکترونیکی، لجستیکی و خدمات میزبانی ابری (AWS) حفظ کرده است.

بهترین سایت های خرید از چین سایت آمازون چین

 

  1. سایت Suning

Website: suning.com

سایت چینی Suning

 

Suning به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای لوازم خانگی در چین شروع به کار کرد، اما در نهایت پیشنهاد خود را به انواع اقلام روزمره از محصولات مراقبت از کودک گرفته تا کتاب گسترش داد.

Suning با 10،000 فروشگاه فیزیکی و 100،000 راننده کامیون شاغل یکی از قوی‌ترین سیستم‌های لجستیکی در چین را دارد. همچنین بزرگترین انبار پیشرفته کشور را اداره می کند که توسط ربات های بدون سرنشین کاملاً خودکار کنترل می شود.

 

  1. سایت Meituan

Website: meituan.com

سایت Suning

Meituan که در سال 2010 تأسیس شد به عنوان یک سایت خرید گروهی در چین شروع به کار کرد. پس از یک سری ادغام موفق با سایر خدمات، Meituan به بزرگترین شرکت خرید گروهی معاملات روزانه در چین تبدیل شد که حدود 60٪ از بازار را به خود اختصاص داد.

Meituan پیشنهادات خود در انواع خدمات متنوع ارائه می دهد که از رزرو هتل و بلیط گرفته تا اجاره دوچرخه. همچنین این سایت اهمیت زیادی به خدمات مشتری و سیاست بازپرداخت راحت  را برای مشتری در نظر می گیرد.

Meituan در سپتامبر 2020 با شرکت Dianping ادغام شد و موقعیت خود را در صدررقبا بیشتر کرد و شرکت به Meituan Dianping تغییر نام داد.

 

 

  1. سایت VIP shop

Website: vip.com

بهترین سایت های خرید از چین VIP shop

 

Vip.com (سابقا vipshop.com) در سال 2008 شروع به کار کرد و یک مدل تجارت الکترونیکی مبتکرانه در چین ایجاد کرد و موفقیت خود را بر اساس مدل «تخفیفات برند + خرید با زمان محدود + گارانتی واقعی محصول» پایه گذاری کرد. تا چند سال پیش، به صدر تجارت الکترونیک چین نزدیک ‌تر‌شد این سایت خرید محصول چین بعد از TMall و JD به جایگاه سوم ‌رسید که به همین دلیل این سایت نیز در لیست بهترین سایت های خرید از چین قرار می گیرد.

سایت چینی وی آی پی فروش اینترنتی  خود را  از انواع محصولات معروف  مانند پوشاک، کفش و کیف، زیبایی، مادر و نوزاد، منزل و غیره ؛ همچنین  بیش از 30000 برند تعاونی جمع آوری کرد و با بیش از 6000 برند داخلی و خارجی همکاری خود را تعمیق بخشید.

این سایت با بهره وری از تیم خریدار حرفه ای متشکل از 1000 نفر، از طریق ترکیب تجربه شخصی، کلان داده و تجزیه و تحلیل هوشمند، کالاهای باکیفیت را به طور دقیق به مصرف کنندگان توصیه می کنند.

 

  1. سایت Dangdang

Website: dangdang.com

سایت Dangdang

Dangdang.com یک سایت خرید آنلاین جامع در چین شناخته شده است. این پلتفرم به طور مشترک توسط شرکت انتشارات داخلی معروف Kewen، صندوق آمریکایی ببر، گروه آمریکایی IDG، گروه کمبریج لوکزامبورگ، و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر آسیا (که قبلاً به عنوان صندوق سرمایه گذاری Softbank China شناخته می شد) سرمایه گذاری و تأسیس شد.

از زمان افتتاح رسمی خود در نوامبر 1999، Dangdang از فروش آنلاین کتاب در روزهای اولیه به انواع فروشگاه های بزرگ به صورت آنلاین که شامل ده ها دسته مانند کتاب، صوتی و تصویری، زیبایی، مبلمان منزل، مادر و نوزاد، لباس و هزاران کالا گسترش یافت.

از نظر لجستیکی، Dangdang به “تحویل تمام روزه” در 600 شهر در سراسر کشور دست یافت و تحویل کالا در روز بعد  به بیش از 1200 منطقه و شهرستان  در کشور بدست آورد. از نظر پرداخت نقدی (COD)، 2700 منطقه و شهرستان در سراسر کشور را پوشش میداد.

Dangdang رسماً در 8 دسامبر 2010 در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست شد و به اولین مرکز خرید آنلاین B2C در چین تبدیل شد که کاملاً مبتنی بر تجارت آنلاین است و در ایالات متحده فهرست شده است.

 

  1. سایت VMall

Website: vmall.com

سایت VMall

 

VMall نمونه ای از یک سایت تجارت الکترونیکی چین است که توسط یک برند توسعه یافته (هوآوی) اداره می شود. بدیهی است که روی محصولات هوآوی – تلفن های همراه، لپ تاپ و غیره متمرکز شده، اما همچنین با برندهای کوچکتر و کمتر برجسته، که مستقیماً با هواوی رقابت نمی کنند هم شریک می شود.

 

 

  1. سایت Xiaomiyoupin

Website: xiaomiyoupin.com

 

سایت Xiaomiyoupin

 

XiaoMi نمونه‌ای از یکی دیگر از تولیدکنندگان محبوب لوازم الکترونیکی جوانان در چین است که دارای پلتفرم خودگردان است.  هدف این پلت فرم  ایجاد فضای خرید برای کاربران که بتواند نیازهای آنها برآورده شود  و محصولات XiaoMi را تبلیغ کند، همچنین به طیف گسترده ای از محصولات در اکوسیستم XiaoMi متکی است.

مشابه Vmall، فروشگاه شیائومی XiaoMi به مجموعه‌ای از برندها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را به فروش برسانند ، تا نشان دهد که Xiaomiyoupin شیائومی یوپین از توسعه مستقل برندهای شخص ثالث پشتیبانی می کند و در کنار هم به کاربران سرویس می دهد.

 

  1. سایت NetEase YanXuan

Website: you.163.com

 

سایت NetEase YanXuan

در آوریل 2016، سایت NetEase Yanxuan به طور رسمی راه اندازی شد. NetEase Yanxuan یک برند تجهیز خانه خودگردان تحت نام NetEase است و همیشه به مفهوم برند “زندگی خوب، نه چندان گران” پایبند است. NetEase با بهترین تامین کنندگان جهان همکاری می کند. NetEase دسته بندی های انتخاب را در 10 دسته پوشش داده است. توجه به نیازهای مصرف کنندگان، سفارشی سازی بر اساس تقاضا و مشارکت در کل فرآیند کنترل فرآیند تولید ازسیاستگذاری مهم این شرکت می باشد.

 

 

 

در این مقاله ما لیست 15 تا از بهترین سایت های خرید از چین را به پایان می رسانیم. چشم انداز بازار تجارت الکترونیک چین بسیارروشن است.حتی اگر نقش آفرینان تجارت الکترونیک کم و بیش مشخص باشند، نبرد برای دستیابی به مراتب بالاترهمچنان ادامه  دارد، رشد شگفت آور  Pinduoduoدر فاصله زمانی کوتاه گواهی بر این مدعا است. ما این لیست را به طور مرتب به روز می کنیم تا شما را در جریان آخرین تحولات این اکوسیستم هیجان انگیز قرار دهیم.

 

منبع: TMO Group   Apr 6th, 2022

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.