راهنمای خرید قطعات الکترونیکی از چین

0 4

وسایل الکترونیک امروزه کاربردهای غیر قابل جاگزینی دارند و در حجم زیاد استفاده می‌شوند. از صنایع مهندسی و پزشکی گرفته تا کارخانه‌ها و حمل و نقل. با توجه به پیچیدگی ساخت این قطعات، بسیاری از کشورها بخشی از قطعات الکترونیک مورد نیاز خود را از طریق واردات، تامین می‌کنند. چین یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده لوازم الکترونیکی در جهان است. واردات کالای الکترونیکی از چین به ایران تجارت خوبی به نظر می‌رسد و حاشیه سود خوبی دارد اما خرید قطعات الکترونیکی از چین هم مانند کالاهای دیگر بایدها و نبایدهایی دارد که در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

نحوه خرید و واردات قطعات الکترونیکی از چین

هر چقدر که واردات کالاهای الکترونیکی از چین امیدوارکننده و پرسود به نظر برسد، کار آسانی نیست. سیاست‌های تجاری، تبلیغات و عرضه محصول تنها بخشی از چالش‌هایی هستند که ممکن است در نبود دانش مناسب در مورد واردات کالا با آن مواجه شوید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در خرید قطعات الکترونیکی از چین به آن توجه شود؛ شناسایی نیاز بازار داخلی است. به این معنی که شما باید بدانید در بازار داخلی به چه قطعاتی نیاز دارند و مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. برخی از قطعات الکترونیک پرفروش در بازار ایران را در ادامه آورده‌ایم:

  • انواع PLC
  • انواع انکودر
  • کانکتور
  • آی سی IC
  • ماژول الکترونیکی
  • فن و خنک کننده
  • انواع HMI
  • انواع درایو
  • خازن
  • دیود
  • انواع ترانسمیتر

خرید لوازم الکترونیکی از چین

بهترین سایت خرید قطعات الکترونیکی از چین

چگونه لوازم الکترونیکی را از چین وارد کنیم؟

هر تاجری که قصد واردات لوازم الکترونیکی از چین را دارد این سوال بزرگ در ذهن آن‌ها وجود دارد که «چگونه لوازم الکترونیکی را از چین به ایران وارد کنیم؟» خوب در اینجا نحوه انجام این کار گام به گام برای شما آورده‌ایم:

1. آنچه را که می‌خواهید وارد کنید مشخص کنید

چین کشور بزرگی است و این کشور هزاران کسب و کار دارد که آماده تولید و صادرات چیزی برای شما هستند. یک وظیفه مهم شما در تجارت این است که نیاز مشتریان را شناسایی کرده و درباره آنچه می‌خواهید وارد کنید روشن باشید. یعنی:

  1. اطلاعات کافی در مورد محصول مورد نظر خود جمع آوری کنید. با تولید کنندگان و فروشندگان تماس بگیرید.
  2. از آنها بخواهید یک نمونه یا سمپل از محصول برای شما ارسال کنند.
  3. برگه مشخصات محصول را نیز دریافت و جزییات محصول را به طور کامل بررسی کنید.
  4. نظرات مشتریان را بخواهید. به یاد داشته باشید، یک قطعه خوب مساوی است با تجارت مادام العمر.

خرید قطعات الکترونیکی از چین

2. قوانین و مقررات را بدانید

شما از کشور دیگری خرید می‌کنید و طبیعتاً قوانین متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از شروع پروسه واردات، با قوانین و مقررات آن کشور آشنا شوید. گاهی اوقات داشتن یک همکار مانند گولاز کمک زیادی می‌کند تا بتوانید وارداتی کم حاشیه و پرسود تجربه کنید.

3. انتخاب تامین کننده معتبر 

مرحله بعدی، پیدا کردن یک شرکت تامین کننده قطعات الکترونیکی است که در این زمینه سابقه لازم را داشته و قابل اعتماد باشد. به یاد داشته باشید، به دلیل اینکه خرید لوازم الکترونیکی از چین به صورت عمده انجام و پروسه واردات از یک کشور خارجی هزینه‌های خود را دارد؛ لازم است قبل از ثبت سفارش از تامین کننده خود اطمینان حاصل کنید. انتخاب یک فروشنده معتبر و مشهور انتخاب بهتری خواهد بود.

بهترین سایت خرید قطعات الکترونیکی از چین

قبل از انتخاب تامین کننده حتما مناطق تولیدی قطعات الکترونیک در چین را شناسایی کنید. اکثر تولیدی این قطعات در استان‌های گوانگدونگ(Guangdong)، شهر دونگوان(Dongguan)، ژجیانگ(Zhejiang)، جیانگ سو(Jiangsu) و فوجیان(Fujian) وجود دارند. تامین کنندگان قطعات الکترونیک در این استان‌ها را می‌توانید از سایت‌هایی مثل علی بابا بیابید.

4. قیمت محصول را نهایی کنید 

بررسی قیمت محصول یکی از مهم‌ترین مراحل خرید کالا از چین است. پیشنهاد می‌کنیم از چند منبع مختلف قیمت محصول را استعلام گرفته و مطمئن شوید تامین کننده موردنظر قیمت خوبی به شما ارائه داده است. البته این را در نظر داشته باشید همیشه قیمت مناسب خوب نیست و ممکن است در کیفیت محصول تاثیر داشته باشد. یک نکته دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که در برابر فروشندگان به عنوان یک خریدار خوب شناخته شوید. یعنی بگذارید آن‌ها شما را با عنوان یک خریدار منصف و عالی بشناسند. شهرت خریدار خوب به طرق مختلف راه طولانی برای شما طی می‌کند.

5. تنظیم قرارداد

شفافیت کلید داشتن یک معامله قوی بین شما و تامین کننده است. در تنظیم قرارداد به این موارد توجه کنید: مدت زمان آماده سازی محصول، نحوه پرداخت، زمان‌بندی تحویل، مسئولیت‌های هر یک از طرفین و جریمه‌های عدم تحویل یا پرداخت و… را فهرست کنید. داشتن همه چیز روی کاغذ راه خوبی برای ایجاد تعهد در هر دو طرف است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت خدمات خرید از چین و حمل و نقل از چین به ایران، با شماره 09135645550 تماس بگیرید یا به صفحه ثبت سفارش گولاز مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.