بایدها و نبایدهای خرید از سایت علی بابا چین

0 17

وبسایت علی بابا به عنوان یکی از گسترده‌ترین وبسایت‌های خرید از چین و پیشرو در تجارت الکترونیکی شناخته شده است. این وبسایت بیش از 800 میلیون کاربر دارد و درآمد آن سالانه از 510 میلیارد دلار عبور می‌کند. سایت علی بابا برای تولیدکنندگان یک بستر مناسب جهت فعالیت است. این افراد می‌توانند با عضویت در این پلتفرم مشتریان بسیاری را از سراسر دنیا به کسب و کار خود جذب کنند. در این مطلب سعی کرده‌ایم بایدها و نبایدهای خرید از سایت علی بابا چین را مطرح کنیم. پس با ما همراه باشید. قبل از آن به تاریخچه سایت علی بابا بپردازیم:

تاریخچه سایت علی بابا

وبسایت علی بابا در سال 1999 توسط جک ما تاسیس شد. دلیل نام گذاری این مجموعه به کاراکتر علی بابا برمی‌گردد و جک ما قصد داشت نام این وبسایت برای همه افراد، یک نام آشنا باشد. . علی بابا اشاره‌ای است به داستان افسانه‌ای «علی بابا و چهل دزد» که بخشی از کتاب هزار و یک شب است. هدف از تشکیل علی بابا، کنار هم قرار دادن کسب و کارها بود تا صاحبان آن‌ها بتوانند باهم به پله‌های صعود دست پیدا کنند.

خرید از سایت علی بابا چین

امروزه میلیون‌ها فروشنده در علی بابا وجود دارند که محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با جستجوی محصول دلخواه خود فروشنده آن را پیدا کنید و کالای مورد نظر را خریداری کنید. محصولات در سایت علی بابا توسط این فروشندگان به فروش می‌رسد:

  • خرده فروشان
  • تولید کنندگان مواد خام
  • عمده فروشان
  • کارخانه داران

نحوه خرید از سایت علی بابا

از آنجایی که چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان کالا در سراسر جهان است؛ بسیاری از کالاهای علی بابا نیز چینی هستند. قیمت کالاهای چینی نسبت به کالاهای دیگر پایین‌تر است و کیفیت خوبی هم دارند. زیرا در چین نیروی کار و منابع بسیار زیادی وجود دارد و این موارد تولید کالا را مقرون به صرفه می‌کند. اکثر واردکنندگان کالا در سراسر جهان اقدام به خرید از سایت علی بابا می‌کنند.

فروشندگان بسیاری محصولات خود را در این پلتفرم عرضه می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت علی بابا این است که بعد از آنکه شما محصول را دریافت کرده و رضایت داشتید؛ هزینه کالا به فروشنده پرداخت خواهد شد. قابل ذکر است اکثر کالاها در علی بابا به صورت عمده یه فروش می‌رسد. اما فروشندگانی هم هستند که کالاهای خود را به صورت خرده می‌فروشند.

سایت علی بابا چین

خرید مستقیم از سایت علی بابا

جهت خرید از علی بابا به یک اکانت نیاز دارید. در ابتدا برای ساخت و پیکربندی اکانت، شما باید در مرحله اول در علی‌بابا ثبت‌نام کنید. برای این کار به یک نام کاربری و یک رمز عبور نیاز دارید. به عنوان یک شرکت تجارت الکترونیک چینی اما جهانی، رابط کاربری علی‌ بابا به صورت پیش‌ فرض به زبان انگلیسی تنظیم شده است. اما برای دسترسی راحتتر کاربران، امکان تغییر زبان به زبان دلخواه هم فراهم است. سپس خریدار باید یک تامین‌کنندۀ قابل اعتماد از طریق جست و جو در این فروشگاه انتخاب کندخریداران در ابتدا باید نوع تامین‌کننده مناسب با کسب و کار خود را تعیین کنند. دو نوع تامین کننده در علی بابا وجود دارد: کارخانه‌ها و شرکت‌های بازرگانی 

پیشنهاد می‌شود جهت خرید از علی بابا این موارد را مدنظر داشته باشید:

قیمت محصول

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید از علی‌بابا در نظر بگیرید قیمت محصول و گزینه تحویل روی عرشه کشتی (FOB) است. به این معنی است که فروشنده، بار را بدون هزینه به بندر منتقل می‌کند و خریدار فقط باید هزینه حمل و نقل را از بندر مبدا تا بندر مقصد پرداخت کند.

حداقل مقدار سفارش

حداقل مقدار سفارش به معنای حداقل مقدار سفارشی است که یک تامین‌کننده در علی‌بابا مایل به تحویل آن استاین مقدار قابل مذاکره است و برای هر کالایی متفاوت است.

شرایط پرداخت

پس از مذاکره بر سر حداقل مقدار سفارش و قیمت محصول مهم‌ترین مساله انتخاب روش پرداخت استخریداران باید تمام جزئیات مربوط به روش‌های پرداخت و پرخطر بودن یا نبودن آن‌ها را بدانند.

برای خرید از سایت علی بابا چین انتخاب بهترین فروشنده از بین طیف وسیعی از فروشندگان چالش‌های زیادی دارد. جهت انتخاب بهترین فروشنده و محصول ما به شما کمک می‌کنیم. بازرگانی گولاز تامین کنندگان چینی و محصولات آن‌ها را به طور کامل بررسی می‌کند و تجارتی تضمینی مطابق استاندارد‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. برای خرید محصول فقط کافی‌ست عکس یا لینک محصول را در صفحه ثبت سفارش وارد کنید.

سخن آخر

همانطور که گفتیم علی بابا یکی از بزرگترین و مشهورترین وبسایت‌های فروشگاهی عمده فروشی است. شما می‌توانید توسط آن فروشندگان بسیاری را از هر نقطه جهان پیدا کنید و کالای مورد نظر خود را با قیمتی مناسب خریداری نمایید. قابل ذکر است برخی از محصولاتی که در این وبسایت به فروش می‌رسند کاملا شبیه به عکس خود نیستند و ممکن است از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشند. همراه با تیم گولاز بهترین فروشنده را در کمترین زمان پیدا کنید و تجارتی مطمئن و کم خطر داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.