صفر تا صد واردات کالا از چین

0 16

کشور چین به دلیل حجم تولیدات داخلی که دارد به یکی مهم‌ترین قطب‌های صادرات کالا در جهان تبدیل شده است. شرایط مساعد واردات کالا از چین مورد توجه تجار بسیاری قرار گرفته و راه را برای واردات کالا به کشورهای مختلف هموار ساخته است. از این رو نحوه آشنایی با واردات کالا از چین و شرایط و مدارک لازم جهت واردات از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب به طور کامل به این مسائل پرداخته‌ایم.

نحوه واردات کالا از چین

برای واردات از چین، ابتدا باید محصول مورد نظر خود را از بازار چین انتخاب کرده و با تولید کننده مورد نظر ارتباط برقرار کنید. برای اینکه بدانید چگونه تولید کننده و کالای دلخواه خود را پیدا کنید به صفحه نحوه خرید از چین مراجعه کنید. سپس باید اطلاعات مربوط به واردات مانند قیمت، شرایط پرداخت، حمل و نقل و مدارک لازم را با فروشنده مورد نظر قطعی کنید. بعد از جمع آوری مدارک لازم است با گمرک وارد مذاکره شده و قوانین و مقررات گمرکی انجام شود. برای ترخیص کالا در گمرک به مجوزهایی نیاز است و بسته به نوع کالای وارداتی این مجوزها متفاوت می‌شود. دراکثر مواقع به مجوزهایی مانند مجوز بهداشت، وزارت راه، مجوز استاندارد، قرنطینه، مجوز ارشاد و… نیاز دارد تا کالا سریعا در گمرک ترخیص شود.

توجه داشته باشید برای واردات کالا از تمام کشورها، کالاها باید بر حسب نوع و کد تعرفه خود دسته بندی شوند و سپس عوارض گمرکی به آن‌ها تعلق می‌گیرد که باید پرداخت شود.

واردات کالا از چین

ترخیص کالا از چین 

برای ترخیص کالا باید ابتدا اظهارنامه وارداتی تکمیل و در سیستم گمرک ثبت شود. در این مرحله مشخصات کالاها و تعداد آن بررسی و کنترل می‌شود. سپس کارشناسان گمرک اظهارنامه را با کالاهای وارداتی بررسی کرده و در صورت تایید، صحت آن را اعلام می‌کنند. بعد از آن شما باید اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا را به کارشناسان گمرک ارائه دهید. اسنادی از جمله گواهی مبدا، قبض انبار، بارنامه، پروفرما اینویس و پکینگ لیست.

نکات مهم در واردات کالا از چین

در چین هم مانند بسیار از کشورهای دیگر واردات و صادرات کالا قوانین خاص خودش را دارد. در ادامه به برخی از این قوانین خواهیم پرداخت.

  1. در چین قانون کپی رایت به صورت کامل انجام می‌شود. دولت چین بر اجرای جدی قوانین کپی رایت تاکید ویژه دارد.
  2. اظهارنامه ارائه شده در گمرک خروجی چین باید مطابق با پکینگ لیست باشد.
  3. کالاهایی که از نمایندگی‌های معتبر خریداری نشوند اجازه خروج از گمرک چین را ندارند.
  4. کالاهایی که دارای باتری باشند فقط از طریق حمل دریایی اجازه خروج دارند.
  5. امضای یک قرارداد تجاری با تولیدکننده در چین ضروری است. این قرارداد باید شرایط تجاری، شرایط پرداخت، مقدار سفارش، کیفیت محصول و دیگر جزئیات را شامل شود.

واردات کالا از چین به ایران

انواع روش حمل و نقل در واردات کالا 

در ایران واردات محصولات چینی به سه روش حمل دریایی، حمل هوایی و حمل زمینی انجام می‌شود. انتخاب روش حمل و نقل به نوع کالا، بودجه و زمان رسیدن کالا به مقصد بستگی دارد. در این میان حمل دریایی به دلیل هزینه‌های کمتر و امنیت بیشتر کاربرد بیشتری دارد. گمرک‌هایی که در ا یران بیشترین حجم تجارت با کشور چین را انجام می‌دهند عبارتند از:

  • گمرک منطقه ویژه شهید رجایی
  • بندر امام خمینی ره
  • منطقه آزاد تجاری چابهار
  • منطقه ویژه بوشهر
  • فرودگاه امام خمینی

هزینه واردات از چین

هزینه واردات از چین به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی مانند نوع، حجم و تعداد کالا، انبارداری، فاصله مبدا و مقصد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه واردات کالا از چین به شمار می‌رود. البته برخی از کالاها و قطعات خاص شامل معافیت و تخفیف هستند که هزینه‌ واردات را برای واردکنندگان کاهش می‌دهد. به طور کلی مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای خرید محصولات در کشور چین باید پرداخت شود عبارتند از:

  • هزینه کارشناسی کالا
  • هزینه‌های گمرکی
  • هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز
  • هزینه حمل و نقل کالا
  • هزینه‌های انبارداری
  • هزینه ترخیص از گمرک
  • بیمه نامه

نحوه واردات کالا از چین

شرکت های واردات از چین

همانطور که در این مقاله نحوه واردات کالا از چین را خواندید واردات از چین شرایط و مراحل پیچیده‌ای دارد و نیاز به اخذ مجوزها، ارائه اسناد و مدارک زیادی است. فرد واردکننده باید همه قوانین و شرایط آن را بداند و تسلط کافی در این زمینه داشته باشد.

به جهت اینکه بسیاری از واردکنندگان با چالش‌های واردات درگیر نشوند؛ شرکت‌های بازرگانی در ایران تاسیس شدند و همه‌ی این مراحل را برای شما به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند. تا شما بتوانید با خیال راحت کالاهای دلخواهتان را وارد کنید و به فکر رشد کسب و کار خود باشید.

شما با همکاری شرکت بازرگانی گولاز می‌توانید کالاهای موجود در سایت‌های معروف چینی مانند آمازون، علی بابا، تائوبائو و… را به راحتی و با پرداخت ریالی خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید. ‌هم‌چنین می‌توانند سفارش‌های انبوه خود را از طریق همین سایت‌ها ثبت کرده و کالاها را درب محل در ایران تحویل بگیرید. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان گولاز در تماس باشید.

ما آماده‌ایم تا در مسیر رشد کسب و کارتان همراه شما باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.